Skolekreds

EN FRISKOLE er ikke en institution, der skal opretholdes for enhver pris. Den er et levende fællesskab, der har sit liv og sin tid. Skolekredsen er skolens liv.

En skolekreds er et antal almindelige familier og enkeltpersoner, der sammen står for en skole og ansætter leder og lærere til at undervise deres børn. Det er skolens eksistensgrundlag – ikke staten, kommunen, samfundet eller anden øvrighed. Myndigheden ligger hos skolekredsen, der ikke har andre kvalifikationer end deres mere eller mindre forskellige syn til skolen.

På Friskolen i Lemming , som på andre friskoler, er forældrene naturligt valgt ind i skolekredsen i og med at de har børn på skolen.

Har man ikke børn på skolen, men alligevel en interesse i at støtte friskolen, er man meget velkommen til at melde sig ind i skolekredsen.

Det gør man ved at købe et støttebevis til 500 kr.